vrijdag 28 november 2014

Hotspots Aruba en natuur spotten

Hoi, ff een update van de afgelopen dagen. We hebben op dinsdag geruime tijd aan het  water gezeten en rustig geprobeerd wat kleur op onze bleke huid te krijgen. Dat begint al aardig te lukken wel moeten we er op bedacht zijn dat we niet te enthousiast worden. De wind blaast lekker langs je heen en werkt als een fohn…..we zie om ons heen al diverse kreeften voorbij komen. Men heeft niet in de gaten hoe snel het hier gaat.

We hebben een tijdje bij Mangel Halto aan de kant van het water gezeten, waar ik geprobeerd heb wat vis uit zee te hengelen. Maar het enige wat er gebeurde was een klein visje wat mijn kunstaas achtervolgde en daarna kwam ik twee keer vast te zitten en was ik de boel weer kwijt. Had er dus weinig aardigheid aan zo. Na een uurtje daar te hebben gezeten zijn we mooi tussendoor richting Savaneta en Baby Beach gereden. Daar stond er behoorlijk veel wind en het water kwam zelfs nu op plekken waar het normaliter nooit komt. Ook het zeewater zag er erg onrustig en troebel uit. We zijn er even in geweest maar waren er ook snel weer uit gegaan. Op de kant maar weer in de fohn en gezorgd dat we weer opdroogden.

Bij Jolanda/Killy en Dennis nog een tijdje gezeten en een paar (niet teveel) biertjes en een broodje gegeten. Was weer gezellig. In de namiddag maar weer retour gegaan naar Noord (Casa Boegoeroei) en daar ons maar even weer opgefrist. Later op de middag, begin van de avond even in 080 geweest (Nederlands Cafe). Daar een oude bekende opgezocht, Ray. Ff kort bijgeklets en wat gegeten.
Daarna zijn we naar de film gegaan. Op Aruba en vermoedelijk ook in Nederland draait The Hungergames-Mockingjay Part 1.  We hebben de voorgaande films ook gezien, toevallig vorig jaar ook op Aruba. Nu hadden we mazzel..er was een Aktie: two for one…dat was ook wel te merken…de zaal zal vol…maar goed…voor 15 florin (6,30) naar de bioscoop is een koopje. Film was leuk , goed maar niet zo sterk als de voorgaande…althans dat was ons idee…maar desondanks wel de moeite waard
Woensdag, 26 november, zijn we in de ochtend en deel van de middag maar weer eens het eiland over gegaan. De diverse hotspots van Aruba maar weer eens langs. Leuk om dat weer eens te doen. Casibari, Natural Bridge en de Bushiribana Goudmijn even in de route meegenomen. Prachtig om het gebeuk van de zee op de rotsen te aanschouwen. Bij Casibari nog een Trupiaal gespot en na enig geduld en rustig benaderen deze toch op de foto weten te krijgen. De kolibries lukte nog niet. Er bleek zelfs nog een Boa tussen de stenen te liggen. Dit was niet zo’n kleintje….boa’s op het eiland moeten zo veel mogelijk gevangen worden want ze vormen een bedreiging voor de natuur. Deze inheemse soort heeft geen natuurlijke vijanden en is er mede verantwoordelijk voor dat een bepaalde uilensoort bedreigd word en ook doen ze zich tegoed aan de leguanen….mensen slaan ze vooralsnog over…..

We hebben nog wat geshopt en Rita heeft haar schoenen bij Mr.Minute opgepikt want daar moesten nieuwe hakken onder. Ook de Da nog bezocht voor haarlak (ja: de Leenbakker, Blokker, Pearle, DA zitten hier ook!!). Ook nog neusspray gehaald…maar daarvoor moet je naar de apotheek…men ziet het hier als een medicijn…maar wel normaal en zonder recept verkrijgbaar.
Bij de Superfood, de grootste supermarkt van het eiland, nog wat dingen gehaald en daar nog even bijgepraat met de zoon van een oud-collega. En zo komen we elke dag wel weer mensen tegen die we kennen of waar we kennis mee maken. Ondanks dat we op vakantie zijn voelen we ons geen tourist...we komen hier nu al wat jaren achtereen…komen hier lekker tot rust. Het is “One Happy Island”.

Benzan, is nog bezig geweest met een nieuwe deur ….en ook nog vlak voor zonsondergang hebben we nog een buitenlamp opgehangen. Alleen deze werkte te goed….hij ging niet meer uit…sensor moet nog ff afgesteld worden.  Hij moest wel wat capriolen uithalen om de boel aangesloten te krijgen….lastig met een ladder….en alles boven de macht…maar goed het lukte.

In de avond hebben we erg lang op de veranda gezeten met een drankje erbij…de broer van Benzan was langsgekomen en we hebben een gezellige avond gehad en veel gelachen.
Aankomende dagen gaan we weer zien wat we gaan ondernemen. Sowieso staat vrijdagmiddag een bezoekje aan de Zeerover op het programma…daar gaan we met zijn drieën naar toe. Daar kijken we al weer naar uit.

Tot een volgend verslag maar weer.

1. Oie das een flinke Boa, jullie hebben het heerlijk!!
    Prachtig weer, zon zee strand... TOP!

2. Jullie hebben een geweldige tijd daar zeg,,, lekker kletsen met vrienden,mooie dingen zien,hapje en een drankje een top vakantie.