zondag 23 november 2014

Vertrek uit Florida , aankomst Aruba.

Hoi, even een update van gisteren en de dag van vandaag. Deze zaterdag is ook bijna al weer ten einde en we hebben natuurlijk altijd wel iets te melden. Laat ik maar beginnen over ons vertrek vanuit Kissimmee, we hadden natuurlijk onze wekker gezet want we moesten sowieso de woning voor 10 uur verlaten. Dat waren we sowieso van plan omdat we normaal gesproken 3 uur van te voren aanwezig dienen te zijn op het vliegveld in Miami. De rit zou volgens de planning 3.30 uur bedragen. Dus rekening houdend met eventuele vertraging toch zo rond de klok van 08.30 op pad. De wekker hoefde ons niet te alarmeren en we waren mooi op tijd wakker, we sliepen er blijkbaar op.  Koffers waren de avond ervoor al ingepakt en het enige wat ons te doen stond was de koffers in de auto te laden.  We waren mooi op tijd op pad en al snel begon het onderweg te betrekken en na een uurtje begon het te regenen. Dit duurde tot aan Miami….de enige plek waar het droog was de carrental dropoff. Ik kreeg mijn uitdraai en het bleek dat we er zo’n 2200 mile op hadden zitten…toch wel een beste stand!

Van daaruit maar naar de incheckbalies van Surinam Airways en dat was zo klaar…we hadden onze 3e koffer mee en dat mag gewoon zonder kosten mee…passagiers van Surinam Airways mogen bij vluchten van en naar de VS per persoon twee koffers a 23 kilo inchecken!...dat is heel netje geregeld. Na de incheck de gebruikelijke controle en daarna het wachten tot het boarden. We zijn rond 16.15 vertrokken en we waren 19.45 Arubaanse tijd op Aruba.

Benzan pikte op ons en verwelkomde Rita met een bos bloemen. Dit nog ter ere van haar verjaardag een dag eerder. Leuk!!! En erg attent!!. We hebben de koffers ingeladen en zijn naar Casa Boegoeroei  gereden.  Benzan had soep gemaakt en hebben  dit samen met wat broodjes op de veranda gegeten. Daarna lekker bijgepraat en geborreld en het restant van de avond vloog voorbij.
Daarna de koffers opengedaan en het bleek dat onze nieuw aangeschafte koffer het Tsa-hangslot mistte. De koffer was met een tie- wrap weer dichtgemaakt…er zat een briefje in dat ze de koffer hebben gecheckt (inhoud). Alleen het slotje ontbrak en is vermoedelijk vernield. Nu heb ik geen bezwaar aan controles maar het vernielen van een goedgekeurd (hang) slot welke normaal met een loper valt te openen gaat me te ver…heb daar al een mail over gestuurd. Reactie is ook al binnen…maar deze twee mails + Pdf moet ik nog aan een nadere studie onderwerpen.  Inhoud van de koffer  was verder in goede orde aanwezig!!.

Vandaag , 22 november, heb ik samen met Benzan de huurauto bij Mipos opgehaald. Daar komen we al jaren en het was even weer een beetje bijpraten. Leuk!!...na alle formaliteiten kreeg ik een Suzuki Baleno mee…mooi rood!..kon gelijk door naar de pomp want hij zat al tegen de reserve aan. Tis mooi dat ik het eiland redelijk goed ken en weet waar ik het dichtstbijzijnde pomp kan vinden.
We hebben verder de dag wat besteed aan wat boodschappen doen….ff een blikje werpen bij de Paddock en oude bekenden begroeten en dat zelfde hebben we in de middag gedaan op Baby Beach. We kwamen nog ezels tegen en die hebben we op de foto gezet, een van de ezels was wel heel erg nieuwsgierig….toch het raam nog maar ff wat dichtgedaan…je weet maar nooit.

Verder op de terugweg een beetje de mooie route genomen langs het mooie blauwe water…Mangel Halto en nog even gestopt bij het vroeger Marandi, wat nu een wat andere bestemming heeft. Meer een lounge-achtig gebeuren. Het heet nu Arubaville. Daar nog ff twee cocktails gedronken….

De avond nog wat combo’s gehaald bij YamiYami en aan de tomatensoep, bami met babipangang en tjaptjoy gegaan. Was weer prima. Nu in het begin op de veranda aan de blog begonnen maar nu in de huiskamer onder de fan gaan zitten….er vlogen weer van die leuke mugjes om me heen.

Morgen gaan we verder kijken wat we gaan doen….maar we doen het lekker rustig aan….dat hoort zo!

Ayo!!

1. Dat is nog eens goed aankomen op Aruba met zo'n mooie bos bloemen. Nu heerlijk genieten van het zonnetje na de regen in Orlando.

2. Ziet eruit als genieten op Aruba..!!!
    Heerlijk !!

3. Daar ziet het er toch ook wel heel vervelend uit zeg! hihi niet dus wat heerlijk mensen.
    Maar dat van die koffer hmm kan me indenken dat je het er niet bij laat zitten