vrijdag 21 november 2014

King’s Landing , Apopka.

Hoi, vandaag donderdag 20 november, is het een mooie dag. Beter dan de twee afgelopen dagen en het voelt al weer wat warmer aan.  Rita is jarig vandaag en in de mailbox en op facebook zijn al diverse berichten te vinden die haar daarmee feliciteren. We nemen met de kinderen zelf even contact op en Sasha zingt oma via de skype even toe. Ontroerend moment voor Riet.  We praten wat bij en alle kinderen/schoonzoons en kleinkinderen maken het goed.

Na ons koffiemoment en ontbijtje zo langzamerhand maar in de benen om naar King’s Landing te gaan. Per slot van rekening hebben we nog stroopwafels en drop voor Daniel meegenomen. Of we gaan varen hangt nog een beetje af van de temperatuur en de wind…het moet wel leuk en lekker zijn om die 8.5 mile stroomafwaarts te gaan.

Maar goed , op pad dan maar. TomTom ingesteld en maar weer gaan met die banaan. Alleen schrok ik een beetje….de kabel van de TomTom bleek zijn langste tijd gehad te hebben en hij deed het nog wel maar alles moest wel met behoorlijke voorzichtigheid behandeld worden. Misschien was dat ook wel de oorzaak van het uitvallen (2x) bij Ocala. Zaak dus om een nieuwe kabel te versieren. Ik had mazzel dat we onderweg een BestBuy tegenkwamen. De winkel was nog net niet open maar opende de deuren zodra we ongeveer de auto uit kwamen. Na de eerste keer de verkeerde kabel te hebben meegekregen bij de tweede keer de universele TomTom met de juiste aansluiting weten te scoren. Voor 14 dollars klaar en het apparaat werkt nu vertrouwd en als een zonnetje.

Verder op weg dan maar naar King’s Landing. We waren er iets na elven en Daniel heette ons van harte welkom. Hij was blij met zijn stroopwafels en drop. Even overlegd hoe het op het water zou zijn en hij gaf aan dat het prima te doen was. Dat bleek achteraf gelukkig ook zo te zijn! De kayak werd in orde gemaakt en we kregen een zetje en onderweg dan maar weer voor de 8.5 mile.  We waren de enigen op de rivier…alleen aan het eind kwamen we nog twee mensen tegen. Voor de rest stilte, natuur, vogels , twee alligators gespot en ook nog een otter. Maar deze liet zich verder niet meer op de plaat vastleggen. Ook waren er weer diverse schilpadden te zien.












We zijn een harmonieus stel…als ik links wil gaat Rita rechts en omgekeerd. Af en toe hilarisch…maar na een mile waren we wel  beter op elkaar ingespeeld. Het enigste minpunt was dat we na een mile of 6 vast kwamen te zitten op een zandbankje….ik kreeg natuurlijk min of meer de schuld in deze…ik had de andere kant op gemoeten…maar ja hoe nu verder…?..Rita offerde zich op en ging het water in…ze kon staan dat viel nog wel mee….ik maakte er een foto van en deze mocht ik niet plaatsen…vooral dat vingertje…!   Lekker Puh!  Jammer bij deze zet ik hem er toch maar op…..
Na drie en een half uur waren we weer op het eindpunt aangeland en niet veel later kwam Daniel ons ook alweer oppikken. We waren de enigen vandaag en konden dus ook gelijk weer vertrekken. Daniel nog even geholpen de kayak weer op de trailer te zetten en terug naar King’s Landing maar weer. Dat terugrijden duurt ook nog wel ff…de bent best een eind onderweg!!.









Bij King’s Landing afscheid genomen van Daniel, wat hebben we weer een prachtig tocht over de rivier gehad.  Lekker rustig en wat een mooie omgeving.  We raden het iedereen aan!..
O ja en dan nog dit, …vorig jaar verloor ik mijn bril, dat dacht ik …bij het onder een boom doorvaren tikte de boom deze van mijn hoofd…bleek iets later deze gewoon nog op de achterkant van de kayak te liggen. Dezelfde bril had ik vandaag ook op….alles is goed gegaan..tot bij het uitstappen op het eindpunt ik deze opeens kwijt was…bleek deze op de grond te zijn gevallen….helaas ben ik er op gaan staan….hij is wat uit zijn vorm geraakt..…maar goed ik heb een nieuwe reserve mee!.. dus geen probleem!



Vanavond zijn Rita en ik wezen eten bij Smokey Bones. Ff een klein biertje besteld om haar verjaardag te vieren. Eten was goed en lekker. Ook dit kunnen we van harte aanbevelen.








Nu zijn we druk bezig geweest om de koffers te pakken en de boel weer in te richten. Morgen vliegen we vanuit Miami met Surinam Airways door naar Aruba.  En zit ons verblijf in Florida er al weer op.  Maar we komen nog even terug, van 12 tot 16 december zitten we in Plantation.

De frequentie verslagen vanuit Aruba zal wat lager zijn dan vanuit Florida. Maar ongetwijfeld zullen jullie van ons horen!.

Tot dan , Ayo!!


4 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd. En proost.
    Jammer dat ze dat bier niet groter hadden :-)
    Goede reis naar Aruba en ook daar lezen we graag weer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Rita!!
    Kings Landing altijd mooi, wij houden er ook zo van!!

    Heel veel fun in Aruba, jullie hangen de slingers daar ook weer op !! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dag en dat gezicht en vingertje van Rita,nogmaals proficiat Rita met je verjaardag.
    Jullie hebben een geweldige vakantie,veel plezier op Aruba en ik ga kijken of er nog wat te lezen is van jullie avonturen,
    Goeie reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog van harte gefeliciteerd. Mooi om zo je verjaardag te kunnen vieren in de prachtige natuur. Jullie hebben een supervakantie gehad in Florida. Veel plezier op Aruba, ik blijf lekker meelezen.

    BeantwoordenVerwijderen