donderdag 6 november 2014

Palm Coast

Hoi,

Vanochtend,  na een goede nachtrust waarbij we ook regelmatig wakker zijn geweest, op tijd weer op. Vandaag moeten we een behoorlijk stuk rijden, 458 km om precies te zijn. Afstand vanaf het Best Western hotel in Miami naar de villa in Palm Coast. We zaten dan ook vrij vroeg aan het Continentaal Ontbijt aan de kleffe toast, koffie en een toetje. Voldoende voor ons want we zijn niet zo van die ontbijters. Na het ontbijtje de koffers en de rest van onze spullen van de kamer gehaald en in de auto geladen. Uitgecheckt en daarna de TomTom weer op het raam gehangen en op weg naar Palm Coast.



De rit daar naar toe was saai te noemen, we hebben er voor gekozen dit via de tolweg te doen. Ik hoop maar dat het bij Alamo allemaal automatisch gaat v.w.b. de toll….anders krijg ik nog wel een “naheffing” ….dat zal het woord van 2014 wel zijn!!. Onderweg zijn we twee keer gestopt voor een koffie en plaspauze. Ze hebben langs de weg van die mooie goed aangelegde “plaza’s”, waar je van alles kunt kopen, eten , drinken etc. Eigenlijk een mooi rustpunt als je een poos onderweg bent. Het bijzondere is dat deze op de linkerkant en evenwijdig langs de snelweg liggen.  Je bent er vlot af maar dan ook weer zeer snel op.

Zo tegen de klok van enen waren we in Palm Coast en aangekomen bij het huis. Prima huis en mooi gelegen!!. Voldoet geheel aan onze verwachting. Mooi ingericht en van alle gemakken voorzien. Ik had een brochure gehad van wat ik allemaal aan moest zetten / uit moest zetten etc. Echter alles was al voor ons gedaan en daar hadden we dus geen omkijken meer naar.  Ik verwijs verder nog maar naar de paar foto’s van het huis.






We hebben een boodschappenlijstje gemaakt en naar de plaatselijke Walmart gereden welke op nog geen 5 km van het huis is gelegen. Wat is het een geweldige winkel, heel groot en een zeer groot aanbod van de duvel en zijn ouwemoer!. We hebben ons lijstje afgewerkt en redelijk met vertrouwen naar de kassa gegaan. Nu weet ik van forumleden van het Floridaforum dat de Ing pas na de omtovering naar IBAN wel eens voor problemen kan gaan zorgen. Nou dat gebeurde bij ons dus ook!!..Swipen werkte niet en ook de pas onderin het apparaat steken veroorzaakte dat we de boodschappen niet af konden rekenen. Gelukkig had ik het nog net in Cash op zak..dus dat viel dan nog mee. Maar goed ik baal er wel van en zal onze vrienden van de ING om opheldering gaan vragen. Het moet toch niet mogen!!...voorgaande jaren was het nooit een probleem.

Bij de villa aangekomen hebben we de spullen uitgeladen en ontdaan van de plastic zakjes ontdaan. Ik geloof dat we er nu alweer een stuk of 8 kregen….goed voor het milieu.  We hebben het verder een  poosje lekker rustig aangedaan, Rita in de Masterbedroom aan het tv kijken en ik heb me bezig gehouden om te ontdekken waar de hendel zit om de tankdop te openen. Deze bleek uiteindelijk in de deur te zitten…bijzonder plekje. Wel handig als ik morgen moet tanken…want dat zal wel moeten gebeuren….tis een mooi apparaat maar hij lust wel wat….gelukkig vallen de prijzen mee!

Verder hebben we vanavond gegeten bij de Outback Steakhouse, een grote keten waar je voor een fijne prijs goed en lekker kunt eten. En dat hebben we!  Uiensoep vooraf…vooral de kaas en het brood bovenop is altijd weer een feest, de kaas zit overal en je uitkijken dat geen brandwonden aan je gehemelte oploopt. Verder hadden we nog een Chicken voor Rita en ik had een Sirloin van 9 Oz medium gebakken. Als toetje beiden een cheesecake…deze vond Rita niet zo bijzonder en heeft hem deels laten staan. Een en ander hebben we nog weg gespoeld met een Budweiser en inclusief Tip waren we 44 dollar kwijt. Niets van te zeggen en prijs kwaliteit verhouding oke. Gaan we dus nog maar een keer weer doen. Ik heb diverse foto’s gemaakt en deze zal ik aan dit blog toevoegen.









Nu aan een biertje en ik verneem dat de vermoeidheid al weer wat begint toe te slaan. Zal dus niet al te laat worden vandaag, morgen gaan we maar eens zien wat de dag ons brengt. Concreet hebben we geen plannen en hebben we de tijd aan ons zelf. We gaan het dus wel zien. To do list is gemaakt en we hebben een leidraad als het nodig is.

Tot het volgende verslag dan maar weer!


2 opmerkingen:

  1. Oh lekker zeg dat jullie er zijn, nu eens even bij komen, en wat een mooie villa hebben jullie.Heerlijk gegeten.Enne de Walmart ja daar ben je niet zomaar weg ahaah.

    Genieten mensen.

    BeantwoordenVerwijderen